חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

הדרכה >> הרצאות >> כתיבה עסקית

נמלה - סדנאות לכתיבה בארגונים


שם החברה : נמלה - סדנאות לכתיבה בארגונים

מיקומים : כל הארץ

פרטי התקשרות

טלפון 054-7675598
פקס
אימייל ליצירת קשר לחצ/י כאן
אתר אינטרנט www.ant-workshops.co.il
כתובת

פעילות כללית





בעולם העבודה הדיגיטלי - אנחנו כל הזמן כותבים:
דוא"ל פנימי, מענה ללקוחות, סיכומי פגישות, פורטל ארגוני, מצגות, נהלים ועוד.

עובדים בכל הדרגות ומכל שדרות הארגון (תפעול, מש"א, שירות, מטה ועוד) 
מציפים צורך דחוף וקריטי בכלים ובמיומנויות לכתיבה אפקטיבית
גם בתוך הארגון וגם מול לקוחות וספקים.

הסדנאות של נמלה עוסקות במגוון סוגים של כתיבה אפקטיבית על פי הצורך הספציפי של כל מחלקה ומדור: 
  • כתיבה אפקטיבית פנים-ארגונית (מיילים, סיכומי פגישות ומכתבים)
  • כתיבה לפניות הציבור
  • כתיבת נהלים
  • הכנת מצגות
  • כתיבה שיווקית
  • ועוד
לקוחות שכבר נהנים מהתוצאות: 
  • בנק הפועלים - סדנאות ביחידות שירות, פניות לקוחות, משאבי אנוש, תוכן, הנהלה ומטה
  • נציבות תלונות הציבור - סדנאות לטיפול בפניות הציבור ולכתיבת דוחות
  • אורנג` - סדנה לכתיבה אפקטיבית ושירותית
  • בית ההשקעות הלמן-אלדובי - סדנאות לכתיבה אפקטיבית ולתקשורת עם לקוחות
  • קבוצת הראל - סדנאות לכתיבה אפקטיבית ולפניות הציבור
  • משרד מבקר המדינה - סדנאות לכתיבת דוחות ביקורת
  • משרד הבריאות - סדנה לפניות הציבור
  • רשות המסים - סדנה לכתיבה אפקטיבית למנהלי מחלקות במס הכנסה
מה מיוחד בהנחיה שלנו?
כל המנחות שלנו הן עורכות לשוניות מוסמכות. כך יכולים העובדים להעלות כל שאלה שמעסיקה אותם בתחום הכתיבה ולקבל תשובה מהימנה וחד-משמעית.
וזה לא הכול - הסדנאות שלנו עברו משחוּק (gamification), ומובטחת לעובדים חוויה מגבשת ומהנה של צחוק, רענון ויציאה מהשגרה.
 
המשובים מצוינים!
הנה כמה דוגמאות:
- "הסדנה נגעה ישירות בתחום העיסוק שלנו, האירה נקודות חשובות והייתה רלוונטית ביותר. ההנחיה הייתה מצוינת, זורמת ומעניינת".
- "כל הנושאים שעלו בסדנה היו רלוונטיים ומשמעותיים לעבודתי השוטפת ובכוונתי להשתדל ליישמם".
- "קיבלתי הרבה מאוד טיפים ומידע, ואין ספק שאעשה בהם שימוש. תודה למי שתכנן והוציא לפועל!"

על המייסדת: כנרת יפרח
  • עורכת לשונית מוסמכת, מתמחה בטקסטים ארגוניים ובכתיבה אפקטיבית לשוק הפרטי, למגזר הציבורי, למגזר השלישי ולתחומי המשפט.
  • בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ותעודה בעריכה לשונית מאוניברסיטת בר אילן. מנחה סדנאות מקצועיות ועסקיות לעורכות.
  • על סמך הניסיון הרב בארגונים, ומתוך היכרות קרובה עם אתגרי הכתיבה שחווים עובדים ומנהלים, פיתחה מגוון סדנאות כתיבה אפקטיבית שמתאימות לכל זרועות הארגון. הסדנאות מועברות בהצלחה רבה בחברות מובילות ובמשרדי ממשלה.


סדנה לכתיבה אפקטיבית

למי מיועדת

עובדים ומנהלים בכל שדרות הארגון ובכל הדרגות.
מטרות הסדנה
משתתפי הסדנה ירכשו כלים פשוטים ומעשיים כדי להבהיר את עצמם היטב, להשיג את מטרותיהם ולהגיש שירות אדיב ומקצועי (גם בתוך הארגון) באמצעות המילה הכתובה.
אופי הסדנה
  • הסדנה משלבת תרגול מעשי ופעילות משחקית משותפת ומהנה.
  • כל ההסברים מלווים בדוגמאות אמיתיות מעולם העבודה הקונקרטי של משתתפי הסדנה.
  • בסיום הסדנה מקבלים המשתתפים קובץ כללים וטיפים כתוב לשימושם בעתיד.

עיקרי הסדנה
חלק ראשון: טקסטים נפוצים בארגון

  • אי-מייל (דוא"ל): איך כותבים אי-מייל שבאמת מזיז עניינים?
  • מכתבים: איך הופכים סבך של מחשבות למכתב שבנוי ומנוסח היטב?
  • סיכום פגישה: מה חייב להופיע בסיכום הפגישה כדי שהיא תהיה אפקטיבית?

חלק שני: לכתוב בדיוק את מה שהתכוונו

  • טיפים, כלים וכללים לניסוח קצר וקולע, פשוט ושירותי
  • מתי ראוי להשתמש בשפה גבוהה, ובעיקר מתי לא
  • שימוש נכון במטבעות לשון, בגיוון ובחידוש

חלק שלישי: יסודות הפיסוק וכתיב

  • שימוש נכון ומועיל בסימני פיסוק
  • הדרך הפשוטה לכתיב נכון
סדנת כתיבה לפניות הציבור
למי מיועדת

עובדים המשיבים למכתבי פניות הציבור ותלונות הציבור + האחראים לאיכות השירות.
מטרת הסדנה
מחלקת פניות הציבור היא נקודת ההשקה הרגישה ביותר שבין הלקוח לארגון ומטפלת גם במצבים מורכבים וטעונים. סדנה זו נותנת בידי עובדי המחלקה כלים שימושיים מאוד לכתיבה המותאמת לאופי המחלקה ולרגישויותיה, באופן שיקל עליהם את המשימה וישרת היטב את מטרות הארגון ואת לקוחותיו.
אופי הסדנה
  • הסדנה משלבת מצגת, תרגול מעשי ופעילות משחקית משותפת ומהנה.
  • כל ההסברים מלווים בדוגמאות אמיתיות מעולם העבודה הקונקרטי של משתתפי הסדנה.
  • בסיום הסדנה מקבלים המשתתפים קובץ כללים וטיפים כתוב לשימושם בעתיד.

עיקרי הסדנה
דגשים מיוחדים לפניות הציבור - בסדנה יודגשו היבטים הקשורים במענה ללקוחות, כגון קריאה נכונה ומלאה של הפנייה, מענה מקצועי ורגשי, יצירת קשב ופתיחות וטיפול במצבים רגישים כגון קונפליקט, אכזבה ועלבון.

  1. מבוא: מטרת פניות הציבור וקשיים נפוצים במענה לפניות.
  2. תהליך הכתיבה: מקריאה ראשונה של הפנייה ועד מענה מלא, בליווי הדגמות
  3. הניסוח: כלים, עוגנים וטיפים לניסוח פשוט, ברור ושירותי
  4. הדרך הפשוטה לפיסוק וכתיב נכונים
סדנה להכנת מצגות
למי מיועדת

מנחי תהליכים פנים-ארגוניים + מדריכים + אנשי מכירות + כל מי שמעביר מצגות במסגרת תפקידו.
מטרת הסדנה
מצגות הן המתודה הנפוצה, היעילה והמעניינת ביותר להעביר מידע עסקי, שיווקי או דידקטי אל קהל היעד. אבל מתי המצגת היא רקע משעמם וחסר תועלת ומתי היא עושה את העבודה ומקדמת את מטרותיו של המציג? בסיום הסדנה להכנת מצגת ידעו המשתתפים לתכנן מצגת קצרה ואפקטיבית, לנסח מידע קליט, לעצב שקופיות ולהעביר את המצגת כפרזנטציה מהודקת ומרתקת שתעמוד ביעד.
אופי הסדנה
  • הסדנה משלבת הרצאה והתנסות מעשית לסירוגין. לשם כך נדרשים מחשבים מחוברים לאינטרנט לכל שני משתתפים.
  • בסיום הסדנה מקבלים המשתתפים קובץ כללים וטיפים כתוב לשימושם בעתיד.

עיקרי הסדנה

  • מטרותיה של המצגת והקשר האידיאלי בינה לבין המציג
  • תכנון מבנה המצגת והחלוקה לשקופיות
  • ניסוח תמציתי וקליט של המידע הטקסטואלי בשקופית
  • שימוש אפקטיבי באלמנטים חזותיים, כגון תמונות וגרפים
  • איך נראית השקופית האידיאלית ולמה
  • יצירת פתיח, סיכומי ביניים וסיכום
סדנה לכתיבת נהלים
למי מיועדת
כותבי הנהלים בארגון.
מטרת הסדנה
לעמוד על חשיבותו של הנוהל כמקור ידע בארגון, על מרכיבי הנוהל ועל תפקידיהם, וכן לתת כלים לכתיבת נוהל שישמש את עובדי הארגון באופן הנוח והיעיל ביותר ולאורך זמן. בין היתר, הסדנה תצביע על נקודות תורפה בתהליך כתיבת הנוהל, תענה על כל השאלות הנפוצות ותעניק למשתתפים כלים שימושיים מאוד לניסוח פשוט, בהיר ותכליתי של נהלים, גם במקרים מורכבים.
אופי הסדנה
  • הסדנה משלבת מצגת, תרגול מעשי ופעילות משחקית משותפת ומהנה.
  • כל ההסברים מלווים בדוגמאות אמיתיות מעולם העבודה הקונקרטי של משתתפי הסדנה.
  • בסיום הסדנה מקבלים המשתתפים קובץ כללים וטיפים כתוב לשימושם בעתיד.

עיקרי הסדנה

  • חשיבותם ומקומם של נהלים בחייו של ארגון
  • מבנה הנוהל ומרכיביו (מותאם לצורכי הארגון)
  • כלים וכללים לניסוח קצר וקולע, פשוט ותכליתי
  • דרכים להימנע משפה גבוהה ולהחליפה בשפה פשוטה ותקנית
  • פתרונות לקשיים נפוצים בניסוח, כגון דו-משמעות, סרבול משפטים ועוד
  • שימוש נכון ומועיל בסימני פיסוק
  • הדרך הפשוטה לכתיב נכון (לרבות מונחים רווחים בארגון הספציפי)



ליצירת קשר לחצ/י כאן