חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

עם מה מתמודדים מנהלי משאבי האנוש בחצי השנה האחרונה?

מרבית מנהלי משאבי האנוש יעידו כי חצי השנה האחרונה, הייתה המאתגרת ביותר עבורם. למרות שלכל עובד יש מנהל אישי, הפכו מנהלי האנוש (גם אם הם לא הוכרזו כך באופן רשמי), כאחראי הקורונה בארגון: הם אלו המקבלים עדכונים על עובדים שנכסים לבידוד, במידה והתגלה חולה בארגון עליהם לנסח הודעה מסודרת ולהפיץ אותה, הם אלו המחדדים את הנחיות התו הסגול, מעדכנים באשר להנחיות והגבלות חדשות וכיוצא בזה.

המציאות החדשה הוסיפה עוד המון משימות ועיסוקים ללו"ז של מנהלי משאבי האנוש, שגם כך נוטה להיות מאד עמוס. אם כן, עם מה צריכים להתמודד כיום במחלקת משאבי האנוש בכל ארגון?



הודעות על שימוע, מכתבי פיטורים וחל"תים

לתפקיד ניהול משאבי אנוש ישנם המון צדדים יפים. עם זאת, משבר הקורונה אילץ את מנהלי משאבי האנוש "ללכלך את ידיהם" בדבר שהם הכי פחות אוהבים לעשות: למסור לעובדים מכתבי פיטורים. לצד העובדים שהוצאו לחל"ת ולצד לאלו שעבודתם נמשכת כרגיל, גם ישנם אלו שפוטרו וכעת מחזיקים בסטטוס "מובטלים". חשוב להבין כי ישנם מנהלי משאבי אנוש שהחלו את דרכם עם עובדים מסוימים לפני מספר שנים, וכעת הם אלו המודיעים להם על פיטוריהם ומלווים אותם בדרכם אל מחוץ לארגון. מדובר על סיטואציה קשה ומורכבת לכל הצדדים, וזהו אחד הדברים המשמעותיים ביותר מולו מתמודדים כיום מנהלי משאבי האנוש.


חוסר ודאות שמקשה על ניהול, תכנון ויצירת שגרה

מנהלי משאבי האנוש מתקשים מאד לבצע את תפקידם, וגם בצדק. כמעט על בסיס יומי, יוצאות הצהרות חדשות, הגבלות קשוחות יותר והנחיות המחייבות בתוכנית פעולה חדשה. כל "גזרה" חדשה מצריכה ממנהלי משאבי האנוש להעריך מצב מחדש: היום עובדים כרגיל, מחר ישנו סגר, מצד אחד משקיעים מאמצים בגיוסים ואז כעבור חודש צריך לצמצם כוח אדם ולפטר. התנודות וחוסר היציבות, מקשים על קבלת החלטות נבונה ועל גיבוש אסטרטגיית ניהול כוח האדם.  


נטישה של עובדים. גם של עובדים ותיקים

גם בשיאו של המשבר הכלכלי הגדול, ישנם עובדים שמחוזרים מאד ע"י ארגונים גדולים. אלו המחוזרים בוחנים אפשרויות לשדרוג מעמד, תפקיד ושכר, מה שמסתכם המון פעמים בנטישה של מקום העבודה הנוכחי. לצד הזעזועים הרבים מולם נאלצים להתמודד כעת ארגונים, ישנה חזית נוספת הדורשת בהתמודדות – נטישות עובדים. כידוע, כל נטישה משפיעה באופן ישיר על תפקוד הארגון, ודורשת ממנהלי משאבי האנוש להשקיע מאמצים בגיוס עובד חדש. 


דחיית אירועים, קורסים ופגישות

דבר נוסף שנאלצים להתמודד איתו מנהלי משאבי האנוש הוא דחיה וביטול של אירועים עתידיים. לנגיף הקורונה כידוע חוקים משלו, וכך מוצאים עצמם מנהלי משאבי האנוש עסוקים גם בכיבוי שריפות:

  • התנהלות אל מול ספקים וחברות לשם ביטול או דחיית אירועים / השתתפויות בכנסים

  • דחייה / ביטול של קורסים והדרכות לעובדים

  • ביטול פגישות חשובות שתוכננו בחו"ל ונסגרו לא מזמן. מאז, נכנסה ישראל לסגר שני שמבטל את התוכניות


היעדר מורל של העובדים

כמנהלי משאבי אנוש, גם אתם עדים לכך שאין נכונה יותר מהקלישאה "עובד טוב הוא עובד שטוב לו". עובדים מתקשים מאד לעבוד בשגרה הנוכחית המורכבת, בין היתר בעקבות אווירת העבודה ה"דוממת" – כל עובד בביתו, ללא עמיתים, הפסקות משותפות, כתף מקצועית וימי גיבוש. נוצר ריחוק טבעי שגרם במידה רבה לאיבוד הקשר של העובד עם הארגון. איך ניתן להתמודד עם הפגיעה הכללית במורל?

  • פונים לכל עובד באופן אישי ומודיעים לו שאתם כאן, בשבילו

  • דואגים לשמר את הרמות הכוסית, ימי הגיבוש והמתנות לחגים (גם תחת מגבלות הזום)

  • טיפוח פעילויות עובדים בזום: סדנאות, הרצאות, הופעות, מפגש חברתי שבועי ועוד...

  • גם בשגרת העבודה "המשוחררת", להמליץ לעובדים לחתום על יום חופש – להתאוורר, להתרענן ולהתמלא באנרגיה מחודשת



הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *