חדשות
  1. ברוכים הבאים לאתר החדש של HRS הפורטל הגדול למשאבי אנוש | מה חדש באתר ? צ'ט און ליין בין HR ל HR לצוות האתר

  2. ארגז טפסים נהלים ושאלונים לשימושכן החופשי | ניוזלטר שבועי כל האירועים החמים בתחום וגם מה שחדש

  3. מאמרים מקצועיים בתחום משאבי אנוש | גיוס | הדרכה | דיני עבודה | ניהול | רווחה

אז איך נראה ניהול עובדים בשגרת קורונה?

מנהלים, שעד לפני התפרצות הנגיף חלקו עם עובדיהם חלל עבודה, כעת נאלצים לפקח על כל הנעשה מרחוק. כידוע, על כתפיהם של המנהלים מונחת אחריות כפולה: אחריות לבצע את המשימות שלהם ולהיות אחראים גם על ביצוע משימות העובדים. כעת, כשהמנהלים בבית וכך גם העובדים, ישנו קושי לפקח על ביצוע המשימות, לאמוד את יעילות העובדים וזה לא הכל.

לנהל מרחוק זה לא לנהל מקרוב, זה ברור לכולם. מה שפחות ברור למנהלים הוא איך לבסס סמכות, לרתום את העובדים לביצוע משימות, לחזק את הקשר שלהם לארגון ולשמר את המחויבות שלהם. ישנם אתגרים, אך מול כולם ניתן להתמודד בהצלחה עם היערכות נכונה ומחושבת.

אז עם אילו אתגרים מתמודדים מנהלים בשגרת הקורונה?

  • ג'וב נוסף שהם לקחו על עצמם: הפסיכולוג של העובדים

  • הכשרות עובדים לעבודה עם כלים טכנולוגיים שונים

  • מנהלים חדשים לא זוכים לפגוש את העובדים תחתיהם

  • הגדרת כללי עבודה חדשים המותאמים לשגרת העבודה הנוכחית


כשהמנהל הופך להיות גם האוזן הקשבת של העובדים

הקלישאה כי "עובד טוב הוא עובד שטוב לו", מוכיחה עצמה יותר מתמיד בתקופת הקורונה. ישנם המון עובדים המעידים על פגיעה במוטיבציה שלהם לעבוד. איך זה קורה? היעדר מסגרת, איסורים, הגבלות וסגרים שפוגעים במורל הכללי, תחושת חוסר ודאות שמייצרת פחדים וחרדות וזו רק רשימה חלקית. ניהול עובדים בשגרת קורונה מצריך מכל מנהל לתת אקסטרה בכל הקשור לרווחת העובד:

  • התעניינות בשלום העובד ומשפחתו

  • שיחת זום "חברתית" עם כל הצוות לפחות אחת לשבוע

  • חיזוקים חיוביים לעובד – עכשיו יותר מתמיד!

  • שיתוף העובדים בתוכניות הארגון: מתי שבים למשרד / צפי לשינוי המבנה הארגוני וכיוצא בזה. המטרה: להעניק כמה שיותר וודאות לעובדים


כשמנהלים חדשים פוגשים את הצוות שלהם לראשונה בזום

גם בתקופת הקורונה, ארגונים ממשיכים לגייס עובדים חדשים. במציאות הנוכחית, יוצא מצב אבסורדי שבו מנהל חדש שמגיע לארגון, פוגש את עובדיו לראשונה בפגישת זום. בהמשך, הוא מנהל איתם יחסים מקצועיים הנשענים אך ורק על תקשורת דיגיטלית. ההיכרות בארבע עיניים מתפספסת ועלולה לפגוע במערכת היחסים, בגיבוש ובקשר שנרקם (או לא נרקם):

  • המנהל לא באמת זוכה להכיר את עובדיו לעומק

  • העובדים מרגישים כי ישנה "דמות" שמנהלת אותם, ולא מנהל

  • הצוות לא עובר תהליך של גיבוש וליכוד אמיתי


הכשרות עובדים לעבודה עם כלים טכנולוגיים שונים

בכדי לעבוד מהבית, נדרשים כישורים טכנולוגיים בסיסיים והתמצאות ביישומי אינטרנט פשוטים. בפועל, מסתבר כי ישנם לא מעט עובדים, שאופי עבודתם לא הצריך מהם להכיר את הכלים השונים. כך לדוגמא: מרצים, יועצים ומדריכים שהעבירו תכנים פרונטלית, מבלי שהם נתמכו בעזרים דיגיטליים או תוכנות ממוחשבות. כעת, כשהמפגשים מתבצעים באמצעות תוכנת הזום, ישנו צורך להכשיר אותם לעבודה בכלים אלו. מדובר על ג'וב נוסף שמנהלים לקחו על עצמם, הכל בכדי לנסות לשמר את שגרת העבודה ככל הניתן. ההכשרות ניתנות בעיקר בנושאים הבאים:

  • תפעול תוכנות התקשרות בסיסיות כדוגמת הזום

  • הדרכות בנושא אבטחת מידע כשעובדים מהבית

  • התחברות מרחוק למחשבי הארגון

  • התחברות למרכזיות וירטואליות בענן וכן הלאה...


"האם נכון לשלוח משימה לעובד ב-21.00 בערב?"

דבר נוסף שאיתו מתמודדים מנהלים הוא עם הגדרת גבולות מחדש. מאחר וכמעט כולם עובדים כעת מהבית, נוצר מצב שאין באמת תחימה ברורה בין עבודה לבית, גם למנהלים וגם לעובדים. ניהול עובדים בעיצומו של משבר הקורונה, מצריך מהמנהלים להגדיר גבולות מחדש ולקבל החלטות בשלל סוגיות:

  • האם לאפשר לעובדים להתחיל לעבוד ב-11.00?

  • האם להעריך את העובדים לפי מספר שעות עבודה ביום או הספקים?

  • האם לגיטימי לערוך שיחת ועידה ב-21.00 בערב?

  • האם לאפשר לעובדים לצאת להפסקות במהלך יום העבודה לטובת קניות / פעילות גופנית וכיוצא בזה



הערות:

    אין תגובות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *